מרבית אזרחי ישראל מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה – או דרך ביטוח המנהלים או דרך קרנות הפנסיה השונות.
מדובר בביטוח אשר אמור לספק הגנה כלכלית חשובה מאוד במקרה בו האדם איננו יכול לעבוד מכל סיבה רפואית שהיא.
משרדנו מסייע וסייע לעשרות מלקוחותיו בתביעות מול חברות הביטוח וקרנות הפנסיה השונות ולמשרד הצלחות רבות בתביעות אלו.
ביטוח אובדן כושר העבודה מבטיח פיצוי כספי חודשי במקרה בו אדם איננו יכול לשוב לעבודה, כאשר הפיצוי הכספי הינו בהתאם לשכר האדם ערב המועד בו הפסיק לעבוד.

להלן התנאים (לרוב) בהפעלת הביטוח של אובדן כושר עבודה:

  • תנאי כניסה – 91 ימים רצופים בהם האדם איננו יכול לעבוד כלל ולא עובד כלל.
  • קביעה של וועדה רפואית כי האדם איבד מכושרו לעבוד בשיעור הגבוה מ 25%.
  • האדם איננו יכול למצוא עיסוק סביר אחר או איננו יכול לעבוד במקצועו.

במקרה ואדם מוכר בתביעת אובדן כושר עבודה הרי שהוא זכאי לפיצוי כספי חודשי בסכום לא מבוטל, שהוא 75% מהשכר אותו הרוויח לפני האירוע.
יש לציין בנוסף כי לעיתים ביטוחי אובדן כושר עבודה אף יכולים להקנות פיצוי כפול – כך שחשוב מאוד לממש את הזכויות הביטחוניות שלכם גם במקרים של תאונות דרכים או עבודה בהם מתקיים התנאי של אובדן כושר העבודה למשך 91 ימים לפחות.
מכוון שמדובר בסכומי כסף גדולים מאוד – חברות הביטוח בישראל ובעיקר קרנות הפנסיה מקימות קשיים רבים במהלך התביעות וחשוב מאוד להגיש התביעות בצורה נכונה שתבטיח קבלת הכספים – כמו גם ייצוג משפטי בוועדות הרפואיות בוועדות לעררים.

טיפים להגשת התביעה:

  • וודאו כי בידיכם אישורי מחלה של 91 ימים רצופים – בלי זה התביעה בכלל לא תבדק.
  • וודאו שצרפתם צילום ת.ז. עדכני, צ'ק מבוטל עם פרטי חשבון הבנק שלכם וכן כי מלאתם את טופס התביעה הנכון.
  • וודאו כי העברתם לחברת הביטוח את התיעוד הרפואי המלא שלכם והעדכני ביותר – לרוב הטיפול בתיעות אלו אורך חודשים על גבי חודשים בחברותה ביטוח וחשוב לשלוח תיעוד רפואי עדכני כל הזמן.
  • וודאו כי מלאתם את טופס 101 בצורה נכונה – שכן חברות הביטוח לא יהססו לנכות לכם שיעור מס מירבי של 48% במקרה ולא העברתם טופס 101 לשנת המס או אישור מרשויות המיסים על הניכוי הכספי.
  • וודאו כי בסיס השכר שנקבע לכם הוא הבסיס הנכון בהתאם לתלושי השכר שהעברתם לחברת הביטוח.
  • הכי חשוב – במקרה של דחיית התביעה בטענה של עבר ביטוחי או בטענה שהוועדה הרפואית לא הכירה במצבכם - לא לוותר ולפנות להליכי ערעור ו/או להליכים משפטיים.

שלבי ההליך:

  1. פגישה עם הלקוח, איסוף  תיעוד רפואי ומסמכים רלוונטיים– בבית הלקוח.
  2. הגשת תביעה לחברות הביטוח וקרנות הפנסיה
  3. ייצוג משפטי בוועדות הרפואיות וניהול התביעה.
  4. קבלת משכורת חודשית מחברות הביטוח.

חשוב מאוד לדעת - כי השירות במשרדנו הוא כן! משפטי – וכי יש עם מי לדבר במשרדנו

אנחנו יודעים שאדם מגיע למצב של אובדן כושר עבודה מדובר במצב לא פשוט לכלל המשפחה וידוע כי פיצוי כספי חודשי מחברות הביטוח וקרנות הפנסיה יכול להקל מאוד על ההליך הקשה ועל ההוצאות הרבות הנלוות בעקבות איבוד כושר העבודה.
אנו יכולים להבטיח שנעשה כל שביכולתינו לסייע לכם וליתן הקשבה מלאה בטיפול בתביעות אובדן כושר העבודה.
למשדרנו ניסיון רב ובין המובילים בישראל בניהול תביעות אובדן כושר עבודה הן מול חברות הביטוח והן מול קרנות הפנסיה.

הצלחות המשרד:

  • לקוח המשרד בשלהי שנות ה 30 נמצא במצב פסיכיאטרי קשה, הגיע למשרדנו כאשר הוא מתקיים מקצבת ביטוח לאומי, לאחר בירור הזכויות הצליח למשרדנו למצוא פוליסת אובדן כושר עבודה בחברת ביטוח – ובמשך 4 השנים האחרונות מקבל הלקוח מעבר לקצבת ביטוח לאומי סכום של 6500 ₪ מידי כל חודש.
  • לקוח המשרד אשר הוכר במשך שנתיים בחברת ביטוח נדחה על ידם. לאחר הגעה למשרדנו הצליח המשרד לאשר לו קצבת נכות 5 שנים לאחור כך שהלקוח קיבל סכום של כ150,000 ₪ מחברת הביטוח וכן קצבה חודשית בסכום של 5000 ₪ מידי חודש.
  • לקוחת המשרד נפצעה בתאונת דרכים ולא עבדה במשך 3 שנים, קיבלה באמצעות משרדנו פיצוי מחברת הביטוח עבור אובדן כושר העבודה וכן פיצוי כפול מקרן הפנסיה, כך שיצא קיבלה בסך הכל כ 15,000 ₪ בחודש למשך 3 שנים.
  • לקוח המשרד נפצע בתאונת דרכים וקיבל פיצוי מחברת הביטוח בגין 4 חודשים שלא עבד בסכום של 80,000 ₪.
סגירת תפריט